אילוף כלבים בדרך חיובית

אילוף כלבים
כלב חדש בבית הוא דבר מרגש לכשעצמו ומעורר עניין ותשומת לב של כל בני הבית. מיד אפשר להרגיש בשינוי ושלצד ההנאה מהכלב החדש יש לכם המון מה לעשות ומהכלב נדרשת למידה רבה הנעשית באמצעות אילוף. הכלב הצעיר תלוי בכם באילוף שלו על מנת להצליח להתרגל ולהתאים את עצמו לחיים בעולם בני האדם. האילוף והמנהיגות שלכם יקבעו את סוג הכלב שהגור יגדל להיות. במהלך זמן היות והכלב עדיין גור עליכם לקחת על עצמכם את תפקיד אילוף הכלב תוך לקיחת אחריות על עיצוב אופיו, מיזגו והרגלי ההתנהגות שלו שישארו איתו לכל אורך חייו.

כיצד חינוך גורים באופן עצמאי יהפוך את הכלב למותאם לסביבה אנושית?

ללא אילוף גור הכלבים עלול להתיש אתכם – הוא ינבח, ינשוך, יהרוס, יחפור, ייבב ועוד. צריך לזכור שהוא מתנהג כמו שגור כלבים אמור להתנהג. למרות זאת הוא עדיין חמוד ואהוב אתם רק צריכים למצוא כיוון ל אילוף ולהציב גבולות תוך שימוש ב אילוף. כאוהבי כלבים קרוב לודאי שתרצו ללמוד כיצד אילוף יכול להעניק ל כלב שלכם התחלה טובה בחיים עם אפשרות להצליח להשתלב ולהפוך לחלק ממשפחתכם.

הבאת כלב צעיר לחיינו טומנת בחובה לקיחת אחריות רבה בהצלחת תהליך אילוף ה כלב. ל כלב הצעיר יש רשימה ארוכה של דרישות, משימות והרגלים שעליו ללמוד ולהפנים. עליו לעמוד בלוח הזמנים של ה אילוף בשביל הרווחה שלו, קיימת חשיבות רבה לתזמון תהליך ה אילוף. משימות כגון אילוף לעשיית צרכים, אילוף ליצירת מרחב שינה, אילוף להליכה עם רצועה ו אילוף לציות לפקודות בסיסיות דורשים התייחסות כבר מההתחלה.

אילוף כלבים – הדרך החיובית והבלתי אלימה

חיזוקים – חשוב להשתמש, ב אילוף כלבים בכלל וב אילוף גורים בפרט, בתשבוחות רבות, בעידוד, בחיזוקים חיוביים ובמתן פרסים במהלך ה אילוף.
כדאי להתחיל ב אילוף ה כלב סמוך להגעת ה כלב הביתה על מנת לאפשר לא להבחין בין טוב לרע כבר מהתחלה ולא לבלבל אותו ולהקשות על תהליך ה אילוף. המטרה היא לגרום ל כלב להצליח ב אילוף. צריך להתמקד בפיתוח הרגלים רצויים ולמנוע התנהגות בלתי רצויה. רצוי ואף קל יותר לסייע ל כלב לפתח הרגלים חיוביים ומקובלים, מאשר לשנות דפוסי התנהגות בלתי רצויים שהוא עלול לסגל לעצמו ללא אילוף מתאים.

אורך האילוף – יש לשמור על זמן אילוף קצר, עקבי ומהנה. המפתח לעיצוב התנהגות גור ה כלבים היא לצאת לדרך עם פקודות פשוטות, להמשיך ולבנות על הצלחות אלה ולעשות המון חזרות. ה אילוף צריך להיות מבוסס על אמון וכבוד הדדי ולא על ענישה. באוירה כזו תראו שה כלב אוהב את ה אילוף ונהנה ממנו ובטחונו העצמי יגבר עם כל אילוף.

זכרו תמיד שה אילוף נעשה עם גור כלבים צעיר ולא מפותח. צריך להיות ריאליים, גמישים, סבלניים והוגנים במהלך ה אילוף ולא לשכוח שה כלב לא יודע באופן אוטומטי את הדברים האלו, הכל חדש עבורו וחייבים לאפשר לו לפשל ולטעות לאורך הדרך. אל תדאגו לגבי הטעויות האלו, רק תמשיכו ב אילוף ותעשו כמיטב יכולתכם למנוע את אותן טעויות בעתיד.

תהנו מהזמן הקסום הזה בחיי ה כלב, שלב זה מאפשר לכם להניח יסודות לחייו העתידיים. כמו כן, שם תוכלו לפתח, לבנות ולחזק קשרים מיוחדים אותם תוכלו לחלוק עם ה כלב שלכם גם בעתיד.

אילוף לעשיית צרכים – הגישה המוכחת כנכונה

הגעתו של גור כלבים חדש הביתה מכילה בתוכה צורך ב אילוף לעשיית צרכים. זה ה אילוף שנמצא בעדיפות העליונה ביותר.

ניתן למצוא מאמרים רבים העוסקים ב אילוף לעשיית צרכים הן בספרים והן באינטרנט, אבל הגישה המוצעת כאן לעולם לא אכזבה ותמיד ה אילוף הסתיים בהצלחה. טכניקת ה אילוף שניתן לסמוך עליה ולבטוח בה מכילה רמת דרישות אילוף הגיוניות איתן ניתן להתחיל והגמול מגיע מהר ונשאר לנצח.

ב אילוף יש צורך במעקב צמוד על ה כלב על מנת למנוע טעויות. יש לשבח בהתלהבות רבה את ה כלב עם כל הצלחה וביצוע התנהגות רצויה. במידה ונעשות טעויות במהלך ה אילוף יש לשפר ולתקן את השגיאות שעשינו.

מספר חוקים כלליים לאילוף כלב לעשיית צרכים:

  1. אסור לשכוח שהבאת כלב הביתה מכילה התחייבות גדולה של כל בני המשפחה בעיקר בשבועות הראשונים.
  2. אילוף כלב לצרכים אינו מירוץ, המפתח להצלחה הוא למנוע טעויות, ולבסס התנהגויות רצויות של ה כלב בשלב מוקדם – כלבים הינם יצורים שזקוקים להרגלים.
  3.   מנקודת המבט של ה כלב אין מקום נכון או לא נכון לעשיית הצרכים, הם מרגישים ופשוט הולכים ועושים. זה התפקיד שלנו באמצעות ה אילוף להבהיר להם ולחזק את המקומות המקובלים לעשיית הצרכים והיכן לא מקובל.
  4. פתיחת דלת היציאה כל כמה שעות לא תעשה את עבודת ה אילוף של ה כלב.
  5. האינסטינקט הטבעי של ה כלב הוא לשמור את איזור השינה שלו נקי. לגישת אילוף זו
  6. יתרון כיוון שהיא משתמשת בידע זה.
  7. לא משנה עד כמה אתם קשובים וחרוצים, חלק מתהליך ה אימון הוא לטעות. אל תדאגו רק וודאו שאתם מנקים את האיזור באופן יסודי, כולל שימוש במנטרל ריחות על מנת למנוע את הישארות הריח. פעולה זו היא חלק בלתי נפרד מה אימון כיוון ש כלבים בוחרים את מקום עשיית צרכיהם גם לפי הריח.
  8. האסטרטגיה ל אילוף לעשיית צרכים כוללת פיקוח צמוד, וריתוק בהתחלה אבל זאת רק כדי שנוכל לאפשר ל כלב חופש רב כמה שיותר מהר.
  9. ב אילוף יש צורך לקחת בחשבון את יכולות ה כלב ולא לשכוח שמדובר בגור כלבים צעיר. כלב נולד ללא יכולת גבוה להתאפק, באופן כללי כלב יכול להתאפק כשעה עבור כל חודש מגילו ועוד שעה נוספת. כלומר ב אילוף כלב בן חודשיים ניתן לצפות ממנו להתאפק כשלוש שעות בלבד. בהמשך ה אילוף של אותו כלב כשיהיה בן שלושה חודשים כבר ניתן לצפות ממנו להתאפק ארבע שעות רצופות.
  10. כחלק מ אילוף כלב לצרכים יש לפתח לוח זמנים של נתינת אוכל ומים. כל יום יש להאכיל בשעה קבועה (לא סמוך לשעת השינה). בנוסף יש לקחת את קערת המים לפני שהוא הולך לישון – אל תשכחו להחזירה דבר ראשון בבוקר!). פעולות אלו מהוות אילוף לשגרה כך שמה שנכנס בלוח זמנים קבוע קרוב לוודאי שגם יצא בלוח זמנים קבוע…
  11. חושב לדעת כי תהליך אילוף כלב לצרכים לעולם לא יכלול עונש פיזי ולא יכול להיות חלק מתהליך אילוף לעשיית צרכים!
מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

טיפול בטבע מה זה כולל

פוסט זה בבלוג נועד לשפוך אור על הרעיון המקיף של 'טיפוח הטבע', לחקור את היבטיו השונים, השלכותיו, ומדוע הוא הופך

המאפיינים של שמלת כלה מודרנית 

 שמלות כלה מודרניות מאמצות מגמות עיצוב עכשוויות, צלליות חדשניות ופרטים החושבים קדימה כדי להציע לכלות מראה רענן ומסוגנן לאופנת כלות.