בניית אתר אינטרנט | תהליך

בניית אתר אינטרנט

כיום מסגרות רבות מכירות בצורך בבנייה של אתר אינטרנט. עבור עסקים גדולים וקטנים קיימת כיום חשיבות רבה בהקמה של אתר אינטרנט. תהליך בנייתו בצורה נכונה ומושכלת הינו חשוב על מנת שיעמוד במטרותיו.

טרם הקמת האתר

נרצה להגדיר קודם מה מהות אתר האינטרנט, יעדיו ומטרותיו. מה הוא סוג האתר אליו אנו מכוונים ובתוך כך מה יהיה ייחודו למול אתרי אינטרנט אחרים.

שם לאתר ולדומיין

כאן ישנה חשיבות רבה בלהיעזר בקופירייטר מומחה בתחום האינטרנט. השיקולים בבחירת השם נוגעים לתחום בו האתר עוסק, קלות ההקלדה של השם במנועי החיפוש השונים ועוד.

ביצוע אפיון לאתר

שלב בו נצטרף עזרה מקצועית של חברה המתמחה בבניית אתרי אינטרנט. בשלב זה נבחן את הטכנולוגיות שישמשו את בניית האתר ותהה התייחסות לאלמנטים ממנו יורכב – גלריות, פורומים, מערכות רישום משתמשים ועוד.

אפיון עבודה מהווה שלב חשוב ומהותי בעת תהליך בניית אתר אינטרנט. תחילתו של תהליך אפיון עבודה חל יחד עם הלקוח לו אנו בונים את האתר. באותן פגישות ראשוניות עם הלקוח נוכל ללמוד את התחום בו הוא עוסק ובכך להבין לעומק את הצורך שרשת האינטרנט יכולה לספק לו. אותו שיח ראשוני עם הלקוח מתורגם כמובן למסמך המכיל בתוכו את הדרישות הפונקצינלאיות שנרצה מהאתר שנקים. אפיון העבודה כולל בתוכו גם את הדגשים הראשונים והכלליים לעיצוב האתר ובכך מקבלים ומגיעים יחד עם הלקוח לקו העיצוב הראשוני.

רכישה של חבילת אחסון

יש לדאוג כמובן למיקום בו יהיו קבצי האתר שאותם אנו רואים על בסיס דפדפן האינטרנט. יש לדאוג כמובן לרכישת שטח אחסון שיוכל להכיל את כל הקבצים של האתר ושיתאים לכל צרכיו הנוספים.

כתיבת תוכן לאתר

בעזרת אנשי שיווק וקופירייטינג יש כמובן לדאוג לתוכן שיווקי הנוגע כמובן באופן ישיר למטרות האתר. מעבר לתוכן שאמור להיות קריא, נהיר ומזמין קיימת חשיבות רבה להכנסה של מילות מפתח, מיקום התוכן באתר ותחלופה שלו בכל נקודת זמן קבועה ולפי הצורך הקיים.

עיצוב אתר

שלב נוסף טרם העלאת האתר לאוויר נוגע לעיצוב החזותי של האתר. גם כאן ישנו צורך באנשי מקצוע שידעו להכווין ולתת את הדגש המקצועי הנוגע לחזות האתר.

בניית אתר אינטרנט

שלב שאותו אנו מתחילים לאחר שכל השלבים הקודמים סוכמו. מדובר בשלב בו מתנהל יישום של כל השלבים עליהם עמלנו קודם ובו האתר עצמו מקבל רוח חיים ועולה לרשת האינטרנט.

קידום אתר האינטרנט

לאחר עליית אתר האינטרנט הפעולה המיידית נוגעת ליכולת לדרג את האתר כמה שיותר קרוב בתוצאות החיפוש. מדובר על תהליך ארוך שאינו מביא תוצאות מיידיות. נושא הקידום דורש כמובן יצירתיות רבה שיש ויכולה להביא לתוצאות נהדרות בהמשך.

תחזוקת אתר האינטרנט

כאן נדרש הקמת מערך אשר יידע לתחזק את האתר על בסיס יומיומי ולמול תקלות המתגלות וקורות לאורך זמן.

תהליך בניית אתר אינטרנט – דגשים

אפיון עבודה של הקמת אתר אינטרנט מלווה במספר שלבים ודגשים. חלק מהפעילות כוללת בין היתר סקר שוק רחב שיש לבצע ובו תהה סקירה של אתרים מתחרים של הלקוח הן מהארץ והן מחו"ל. הדבר מאפשר כמובן לאפיין את האתר באופן ייחודי ללקוח עצמו וגם לקבל רעיונות שאותן ניתן לחקות או לשדרג בצורה טובה אף יותר. אותו סקר שוק אף מאפשר לנו לימוד יסודי יותר של הסביבה העסקית הן עבור הצוות שאמון על בניית האתר והן עבור הלקוח עצמו שמגלה על העולם העסקי שלו דרך אתרים אחרים דומים. אותו סקר שוב מביא בסופו לסיעור מוחות שממנו אף ניתן להתחיל ולבנות את "עץ האתר" (הקטגוריות הקיימות והסעיפים מהן).

ישנה כמובן חשיבות מכרעת שבכל שלב בתהליך אפיון העבודה יהיה שיתוף פעולה מלא עם צוות המתכנתים של האתר. שילוב של המתכנתים ושאר הגורמים הרלוונטיים הינו קריטי וחשוב. אותו שילוב של כוחות והחלפת מידע יביא להתנהלות טכנית תקינה מן השלב הראשון, דבר שיביא למינימום של תקלות בהמשך כמו גם מימוש חזון האתר אותו אנו נרצה לראות בסופו של תהליך.

לא פעם קיימים מקרים שאפיון עבודה יש וצריך להיעשות לאתר אינטרנט קיים. במקרים אלו נרצה ראשית כל להבין מהלקוח עצמו (בעל האתר) אילו תכנים באתר הוא רוצה לשמר ולשדרג ומאילו תכנים ירצה להיפטר. במקרים רבים שאפיון עבודה נדרש לאתר שכבר קיים, מדובר על שינוי רב שיש לעשות והתחושה היא של הקמת אתר מחדש ממש.

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

טיפול בטבע מה זה כולל

פוסט זה בבלוג נועד לשפוך אור על הרעיון המקיף של 'טיפוח הטבע', לחקור את היבטיו השונים, השלכותיו, ומדוע הוא הופך

המאפיינים של שמלת כלה מודרנית 

 שמלות כלה מודרניות מאמצות מגמות עיצוב עכשוויות, צלליות חדשניות ופרטים החושבים קדימה כדי להציע לכלות מראה רענן ומסוגנן לאופנת כלות.