מה זה בעצם UX?

מה זה בעצם UX

ה-UX הם ראשי התיבות של הביטוי User Experience – חוויית משתמש. הביטוי נוגע לאופי החוויה של אלו המשתמשים במערכות הפעלה שונות על גבי מחשבים נייחים וניידים דוגמת אתרי אינטרנט, תוכנות, אפליקציות ושאר מרכיבים שירותים.

שימוש ראשוני במונח נשמע מפיו של דונלד נורמן בשנות ה-90. בעבר, ההתייחסות לאותה חוויה הוגדרה דרך הביטוי ממשק למשתמש – UI – הכוונה היא לנקודות ההשקה בין הטכנולוגיה הקיימת לאדם עצמו בעבור השגת מטרה כלשהי. במשך השנים הבינו אנשי המקצוע בתחום כי ממשק המשתמש מהווה רק חלק נוסף מתוך כלל חוויית המשתמש ויש לתת את הדעת בכל הנוגע לעיצוב, מידע, אסטרטגיה, שיווק וזאת בהתייחסות לנושאים רגשיים, אנושיים ותחושתיים החלים על המשתמשים.

חוויית משתמש איכותית יש ויכולה לחסוך מאמצים רבים של הטמעה והשקעה בכל הנוגע לפעילות של ניהול ידע. בשנים האחרונות ניתן להצביע על מגמה בה תחום חווית המשתמש הפך למשמעותי בכל הנוגע לתחום פתרונות המחשוב במסגרות עסקיות רבות ומגוונות.

אנשי המקצוע מתחום המחשוב, פרסום וקידום אתרים מצביעים על מספר נקודות ומרכיבים הפועלים יחדיו על מנת להעניק לגולשים חוויית משתמש יעילה ומהנה.

שימושיות

שימושיות נוגעת למידת הקלות בתפעול המידע הקיים באתר האינטרנט. בין היתר חוויית משתמש חיובית תכלול יעילות של מפעילי האתר בתחומים הנוגעים להזנת תוכן, קבלת משובים, ביצוע של תפעולים על המידע הקיים ועוד.

כניסה של גולש אל האתר יש והשאיפה היא שיוכל להפיק את המרב מהפונקציונאליות הקיימת באתר. על מנת שיפיק תועלת זו שואלים עצמם אנשי המקצוע מספר שאלות, דוגמת: לאיזה מידע יהיה זקוק הגולש באתר, באיזו צורה יוגש התוכן, מהיכן יגיע התוכן ועוד.

נגישות

כאן השאיפה להנגשה של המידע בצורה קלה על מנת להעניק למידה ותפעול קל של תהליך הגלישה. הרצון הוא להנגשה של המידע בדרך שבו רוב המשתמשים יחפשו אותו. באם משתמש יחפש פריט מידע מסוים אלו מילים וקטגוריות יחפש באתר עצמו. נגישות מסורבלת ולא נעימה באתר יביא משתמשים רבים להימנע משימוש עתידי.

התמצאות קלה

התמצאות באתר נוגעת ליכולת למצוא מידע ולנווט בצורה יעילה ומהירה. השאיפה היא ברצון ליצור עקביות בין דפי אתר האינטרנט, בנייה של סרגלי ניווט אינטואיטיביים ובעלי היגיון. אתר ובו התמצאות קלה יש ויועדף על ידי משתמשים רבים, להם חשובה הנוחות והמיידיות בעת הגלישה.

אסתטיות

חוויית המשתמש נוגעת כמובן למראהו הכללי של האתר והיותו נעים לעין של כל משתמש. יש לחשוב על עיצוב שיותאם גם לדרך השימוש באתר, בחירה בצבעים אסתטיים ויצירת עקביות עיצובית.

מידע על הערך

כאן ההתייחסות לתוכן עצמו. ברצוננו שהמידע באתר יהיה בעל ערך רב וייחודי עבור המשתמשים. טרם הזמנת המידע יש כמובן לזהות את הצרכים הבולטים של קהילת המשתמשים, חיפוש מתמיד אחר צרכים משותפים חדשים ומעודכנים והיכולת של כל גולש ביצירת פרופיל משתמש.

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

טיפול בטבע מה זה כולל

פוסט זה בבלוג נועד לשפוך אור על הרעיון המקיף של 'טיפוח הטבע', לחקור את היבטיו השונים, השלכותיו, ומדוע הוא הופך

המאפיינים של שמלת כלה מודרנית 

 שמלות כלה מודרניות מאמצות מגמות עיצוב עכשוויות, צלליות חדשניות ופרטים החושבים קדימה כדי להציע לכלות מראה רענן ומסוגנן לאופנת כלות.