קידום אורגני של אתרי וורדפרס – תדמית וחנויות

ניהול נוכחות דיגיטלית ברשת הוא אתגר שלא תמיד כל עסק או חברה יודעת לקחת על עצמה באופן המקצועי או המחויב ביותר, עם זאת הכלים שיכולים להקל על חברות ועסקים לייצר נוכחות טובה ומניבה שכזאת בהחלט שם, אז איך אפשר להשתמש בכלים כמו וורדפרס או ווקומרס לשפר את הנוכחות הדיגיטלית שלכם? על כך במאמר הבא

וורדפרס היא מערכת לניהול תוכן העובדת על קוד פתוח. מה שאומר שישנה קהילה שבכל רגע נתון מפתחת באופן בלתי מאורגן את המערכת בנקודות שונות שלה ועל גבי רכיבים מודולים ותוספים שיכולים להיטמע במערכת ולהיכנס לשימוש על ידי בעלי אתרים, מפתחים או מפרסמים, כאילו פותחו מהבסיס או מהגרעין שלה. העובדה הזאת מאפשרת לוורדפרס להתפתח באופן תמידי, להשתכלל ולהוות פתרון עוצמתי לבעלי אתרים, הגם שלא יודעים שפת תכנות וגם לא בעלי אמצעים מאוד מאוד רציניים לפתח מערכות מתוחכמות.

בניית אתרים בוורדפרס היא פרקטיקה שנכנסה בתחילת שנות האלפיים לחיינו, התפתחה מאוד לאורך השנים והשתכללה מאוד. חברות לבניית אתרים קמות ועולות באופן קבוע, חלקן נשארות בנוף וחלקן מתאדות, אך הקיום של המערכת והאפשרות של מפתח שמבין וורדפרס לקחת תוצר במצב מסוים ולהמשיך לתפעל אותו כאילו היה שלו הוא מסוג הדברים שמייחדים את הקוד הפתוח.

כמה נקודות שמבחינות בין וורדפרס לבין מערכות סגורות –

קלות יחסית בהוספת פיצ'רים – יש מאות ואלפי תוספים שונים שניתן להצמיד לאתר וורדפרס ושקיימים ברשת בחינם או בתשלום רישיון, תוספי אבטחה, תוספים הרלוונטיים למהירות אתר, קידום אורגני בגוגל, לניהול תוכן נוח ועוד אפשרויות רבות. יש תוספים שעוזרים לשיפור חוויית קנייה בחנות אונליין, בניהול סל קניות או מערכת מלאי ועוד סוגים רבים של מודולים ורכיבים. העובדה הזאת מאפשרת לבעל אתר לייצר פונקציונליות מתוחכמת לאתר שלו מבלי לפתח מאפס רכיבים חדשים, ולחסוך בעלויות אל מול התועלת שהוא יכול להפיק.

תמיכה ומענה בפיתרון מקהילה רחבה – העובדה שיש כמות גדולה מאוד של מתכנתים המבינים וורדפרס, שיש מדריכים אונליין וסיפורי מקרה ופורומים המאפשרים לבעל אתר לפתור בעיות לפעמים ממש בעצמו, מקלה על פתרון בעיות, ומקצרת את הדרך משמעותית.

תבניות ועיצובים מוכנים – לפעמים ניתן ליצור אתרי חנות או אתרי תדמית מבלי לייצר אפילו עמוד עיצוב גרפי אחד, אלא להשתמש בתבנית עיצובית קנויה, בה כבר קיימים הן העמודים והן המוצרים והרכיבים השונים כאשר אנחנו רק מתלבשים על התבנית ולא צריכים לייצר עיצובים מאפס.

פתרונות קידום אתרים אורגני מצוינים – קידום אתרי וורדפרס הרבה פעמים מקצר אלנו את הדרך בעזרת פיצ'רים מתוחכמים שלוקחים בחשבון את האלגוריתם של גוגל, יודעים מה הוא מצפה ומציעים לבעל האתר לעשות את הפעולות שיעזרו לאתר שלו להתקדם, גם אם הוא לא מכיר את הדרישות או ידע את זה קודם.

שימוש בכלים לקידום אתרים יעיל

על מנת להתבלט מעל למתחרים עלינו לקחת את מה שהשוק מציע לנו, לשלב בוא את היכולות שלנו ולייצר מזה תוצרים שיגרמו לאתר שלנו לעלות מעל למתחרים ולהתבלט ובכך להגדיל את הפעילות של העסק שלנו דרכו. כמפרסם, לעשות קידום אתרים אורגני זה לא תמיד פשוט, אבל בשילוב עם העצות שמערכות ופיצ'רים של וורדפרס מציעים, ביחד עם למידה אונליין ושימוש בניסוי וטעיה, אפשר להצליח מאוד.

על מנת להראות הכי טוב כדאי להשתמש בתוכנות שיקלו עליהו את הדרך, למשל מערכות קיצור קישורים שייגרמו לתוכן שלנו להראות אסתטי יותר, שימוש בתמונות מאתרי מאגרי תמונות חינמיים שמאפשר שימוש לכל מי שמשתמש ברישיון המאגר ועוד תוכנות רבות.

הבדלים מהותיים בין קידום אתרים שונים –

על אף שהמערכת אולי תהיה זהה כאשר מקדמים אתר וורדפרס, יש שוני מהותי בין קידום אתרי חנות למשל לבין קידום אתרי תדמית או פורטלים, הרבה פעמים בעוד שבאתר תדמית נדגיש עמודי תוכן, שאלות ותשובות, שיתופי פעולה ועוד, באתר חנות לעומת זאת בנוסף לדברים אלה גם נכנס באופן מאוד משמעותי אלמנט של חוויית הקנייה, היררכיה נכונה באתר, אחוזי המרה ויחס נטישה ועוד. כאשר גולש מגיע בקלות לכל מקום בחנות שלי הוא גם כנראה ירכוש ויחזור, וזה מסוג הדברים שמאוד עוזרים לאתר להתקדם בגוגל.

בתהליך בניית אתר, בין אם בוורדפרס או בכל מערכת אחרת עדיף לא ללכת לבד אלא להיעזר במומחים, כך התוצאה גם תהיה מסבירת פנים והזמן ינוצל בצורה אופטימאלית.

 

 

 

 

 

 

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

טיפול בטבע מה זה כולל

פוסט זה בבלוג נועד לשפוך אור על הרעיון המקיף של 'טיפוח הטבע', לחקור את היבטיו השונים, השלכותיו, ומדוע הוא הופך

המאפיינים של שמלת כלה מודרנית 

 שמלות כלה מודרניות מאמצות מגמות עיצוב עכשוויות, צלליות חדשניות ופרטים החושבים קדימה כדי להציע לכלות מראה רענן ומסוגנן לאופנת כלות.