הכירו את הסיבות והדרכים להעלמת נימים ברגליים

נימים ברגליים

התחילו לצוץ לכם סימנים אדמדמים או כחלחלים ברגליים? נימי דם בולטים ברגליים, המכונים גם "דליות", מהווים מפגע אסטטי משמעותי, אך לא רק. למרות שתופעת הוורידים ברגליים הינה נפוצה ביותר, רק מעטים מטפלים בכך בשלב ההתחלתי וזאת למרות שהנימים עלולים להתפתח ולהפוך לבצקות, דלקות ואף דימומים.

הדליות ברגליים מופיעות בדרך כלל בצבע כחלחל אך גם אדמדם ונראות כמו סיבים המתפרסים כמו קורי עכביש.

קבלו את הסיבות להיווצרות דליות ברגליים

תפקידם של הוורידים הינו להזרים דם במעלה הרגליים בחזרה ללב. בכדי להבטיח שהדם לא יחזור ויצטבר בכפות הרגליים בכל פעם שאנו עומדים, יש שסתומים במרחקים קבועים של 10 – 15 ס"מ המונעים זאת. במצב שבו נוצר שיבוש בשסתומים, מתחיל להצטבר דם בוורידים ונוצרת עליית לחץ מקומית הגורמת לתפיחתם.

שיבושים אלה נוצרים משלל סיבות אך בעיקר מנטיות תורשתיות, הריונות, שינויים הורמונליים וגיל. הטענות שהתנפחות הוורידים נובעת גם ממאמץ פיזי, עמידה שעות ארוכות, השמנה וכן בשל שימוש בעקבים הינם שגויות ואין להן שום ביסוס.

דרכי טיפול קיימות

דליות ברגליים הינה תופעה טבעית הבולטת במיוחד ברגליים בהירות. קיים טווח רחב של טיפולים הנעים מתחזוקת המצב הקיים ועד העלמה מלאה של הנימים. בואו נתחיל מהקל והמתבקש כבר בישורת הראשונה של היווצרות הדליות:

  • תמיכה פיזית – עקרונית, פעילות ספורטיבית עוזרת לשימור המצב הקיים ויש מקום לשלב אותה בסגנון החיים שלנו, אך הדבר לא יעלים את הדליות. נכון הדבר גם לגבי תחבושות אלסטיות התורמות להפחתת תחושת הלחץ, גירודים והכבדות המלווים תופעה זאת.
  • טיפולים כירורגיים – עבור מקרים משל התנפחויות וורידים משמעותיות יש פתרונות כירורגיים שונים. בניתוח שליפה הוותיק מושכים ווריד המכונה "ווריד ספון הארוך" בתיל מיוחד וכן צבירי וורידים באופן מקומי. את זאת עושים בהרדמה כללית.
  • טיפולים בעזרת לייזר – פתרונות קצת יותר מתקדמים ופולשניים קצת פחות כוללים החדרת קטטר לייזר תוך וורידי. בשיטה זו עושים שימוש בהחדרת סיב לוורידים בחדר ניתוח. טיפולים דומים כוללים קיטור והחדרת סיב במעיין בורג המפרק את דפנות הווריד. שיטה נוספת כוללת הרס דפנות הווריד בשיטה כימית.

הכירו את הלייזר Fotona – פתרון מתקדם ולא פולשני

באמצעות שיטה זאת ניתן לכווץ נימי דם בקטרים של עד 4 מילימטר ובאופן חיצוני לחלוטין. קרן לייזר באורך גל של 1064 ננומטר מחסלת באופן מידי את נימי הדם וזאת ללא עקבות, ללא סימנים, ללא כאבים וללא החלמה ממושכת. אך זה עובד?

אורך הגל הספציפי של Fotona הינו מיוחד מאד. מצד אחד אינו פוגע בעור (לרבות פגמי עור המופיעים עליו) ואינו גורם לכוויות. מצד שני, הקרן פוגעת רק בהמוגלובין שמתחת לעור ויכולה לחסל וורידים עבים למדי. זאת תוך כדי כיול עצמי (באמצעות חיישנים), ושינוי קוטר הפגיעה על פי עובי הוורידים במהירות של 5 פעמים בשנייה. הקרן של Fotona הינה שטוחה ומונעת כוויות האופייניות לשיטות מקבילות.

כבר במהלך הטיפול תוכלו לראות איך הוורידים נעלמים. זמן הטיפול קצר יחסית ומתקיים על פני מפגשים מועטים. אין מניעה לבצע טיפול זה שוב אם מופיעים וורידים בולטים במקומות חדשים.

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

טיפול בטבע מה זה כולל

פוסט זה בבלוג נועד לשפוך אור על הרעיון המקיף של 'טיפוח הטבע', לחקור את היבטיו השונים, השלכותיו, ומדוע הוא הופך

המאפיינים של שמלת כלה מודרנית 

 שמלות כלה מודרניות מאמצות מגמות עיצוב עכשוויות, צלליות חדשניות ופרטים החושבים קדימה כדי להציע לכלות מראה רענן ומסוגנן לאופנת כלות.