העלמת נימים (קופרוז) בפנים ללא ניתוח

capi02

הכירו את הגישות הטיפוליות והדרכים למניעה

מתישהו הבטתם במראה וראיתם שעל הפנים ולעיתים קרובות גם הצוואר החלו להופיע נימים שלא היו שם קודם. לתופעת הנימים בפנים והצוואר מספר שמות: "קופרוז" או רוזציאה. הנימים נראים כמו חבלים אדמדמים המתפתלים ומופיעים בפנים ובצוואר ומגיעים עד לקו הצלעות. הנימים נוטים להתמקם בצדי האף, צוואר, לחיים, סנטר ומחשוף. לנימים נטייה להתפשט ולהפוך למפגע אסתטי משמעותי. רבים מעדיפים להיפטר מהנימים בשיטות שונות הכוללות, טיפולים, קוסמטיים, אלטרנטיביים וכן טיפולים מתקדמים בלייזר המשולבים בגלי רדיו וכו'.

מהם הנימים וכיצד הם מופיעים?

נימי דם מופיעים בצוואר לגברים ונשים בדרך כלל בגיל מבוגר, אך לא בהכרח. נימים מופיעים גם בשל השמנה, הריון, שינויים הורמונליים, נטיות תורשתיות, חשיפה לשמש ולחץ דם גבוה. סיבות נוספות ליצירת נימים הינם צריכת תרופות מסוימות כמו סטרואידים, צריכת אלכוהול, קרבה למזגן מחמם ואפילו אכילת מאכלים חריפים. סימני הקופרוז מתחזקים לקראת הקיץ וזאת השפעות מזג האוויר המעודדות התרחבות וורידים.

מקורם של הנימים מחולשה או פגם בשסתומי האל חזור הנמצאים בוורידים. כתוצאה מכך מצטבר דם בוורידים ולכן מדובר בבעיית ספיקת וורידים שבדרך כלל אינה מסוכנת כלל.

הדרכים למניעה וצמצום התפשטות הקופרוז

קיימות מספר דרכים שיכולות למנוע או לפחות להאט את התפשטות הקופרוז והם:

  • צמצמו חשיפה לשמש. הקפידו למרוח קרם הגנה בעל מקדם גבוה ביציאה מהבית וכן רצוי גם לחבוש כובע רחב שוליים לצמצום החשיפה ככל האפשר.
  • הימנעו ככל האפשר מתרופות מסוימות. תרופות המרחיבות כלי דם יכולות לעורר קופרוז חדש או לעודד התפשטות של קופרוז קיים. נכון הדבר גם לגבי אנטיביוטיקה.
  • הימנעו מצריכת אלכוהול. גם לאלכוהול כאמור יש נטייה להרחיב כלי דם ולכן כדאי להימנע ממנו ככל האפשר.
  • הימנעו מחימום הפנים. הימנו מחימום ישיר לפנים, כמו סאונה ומזגן. כמו כן, הימנעו מטיפולים קוסמטיים מחממים ושטפו את הפנים במים קרירים.

קבלו את הגישות הטיפוליות השונות לטיפול בקופרוז

קיימות שיטות רבות לטיפול בקופרוז, חלקן אינן מוכחות ואחרות בעלות יכולת מוגבלת להתמודדות עם הבעיה. במקרים של קופרוז מתקדם, אין טעם בדרך כלל לנסות לטפל בעדינות ויש לבחון פתרונות מתקדמים. שיטת האלקטרו קואגולציה הקצת וותיקה פועלת באמצעות צריבת נימי הדם במחט חשמלית. פתרונות יותר מתקדמים ניתן לקבל באמצעות טיפולי לייזר שונים שלעיתים משולבים בגלי רדיו. לשיטות אלה יתרונות וחסרונות שונים שכדאי לבדוק לפני שמתחילים.

נימי הדם מגיבים היטב לאור הלייזר ונוטים להתכווץ בהשפעתו. נכון הדבר במיוחד לגבי אורך הגל הייחודי ללייזר. אורך גל זה משלב הגנה על העור ופוגע רק בנימי הדם שמתחת לאפידרמיס. בנוסף לכך לייזר מוגן הפטנט הינו שטוח וזאת בניגוד למקביליו הנוטים למרכז את עיקר אנרגיית האור במרכז. בנוסף, לייזר זה מכייל את עצמו בקצב של 5 פעמים בשנייה על פי קוטר הנים ומיקומו.

לייזר מסוגל להתמודד עם וורידים בקוטר מרשים של עד 4 מ"מ. הוורידים בפנים ובצוואר מתכווצים באופן מידי ונעלמים תוך מספר טיפולים בודדים. הטיפול אינו כואב וניתן לביצוע שוב במקרה וצצים נימים חדשים במקומות שלא טופלו. הטיפול בלייזר אפקטיבי לכל מי שטיפול תרופתי אינו מתאים עבורו או לא הועיל לו.

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

טיפול בטבע מה זה כולל

פוסט זה בבלוג נועד לשפוך אור על הרעיון המקיף של 'טיפוח הטבע', לחקור את היבטיו השונים, השלכותיו, ומדוע הוא הופך

המאפיינים של שמלת כלה מודרנית 

 שמלות כלה מודרניות מאמצות מגמות עיצוב עכשוויות, צלליות חדשניות ופרטים החושבים קדימה כדי להציע לכלות מראה רענן ומסוגנן לאופנת כלות.