טיפול לייזר לפטרת ציפורניים

פטרת ציפורניים
זיהום פטרייתי של הציפורניים הוא תופעה שכיחה ביותר. הזיהום גורם לעיבוי הציפורניים לציפורניים מכוערות ולעתים הוא עשוי אפילו להכאיב. לייזר Fotona מסוג nd:yag בעל אורך גל של 1064 ננו מטר עשוי להיות הפתרון שישים קץ לפטרת הציפורניים אחת ולתמיד.

פטרת ציפורניים: מהי?

זיהום פטרת ציפורניים משפיע על החומר הקשיח (קראטין) שהוא החומר העיקרי ממנו עשויות הציפורניים. זיהום פטרת ציפורניים יכול להשפיע על חלק או על כל הציפורן, כולל לוחית הציפורן, מיטת הציפורן ושורש הציפורן. הזיהום מתפתח לאיטו וגורם לציפורניים להפוך לדהויות, מעובות ומעוותות. ציפורני הרגליים רגישות יותר ונפגעות לעיתים קרובות יותר בפטרת ציפורניים מאשר ציפורני הידיים.

סימנים ותסמינים של זיהום פטרת הציפורניים

הסימן השכיח ביותר של זיהום פטרת ציפורניים הוא שהציפורן מתעבה היא הופכת לדהויה מתפוררת בקצוות ומעוותת. הציפורן עלולה לשנות את צבעה ללבן, שחור, צהוב או אפילו ירקרק. בדרך כלל הזיהום אינו מלווה בכאבים (לפחות לא בהתחלה), אבל הציפורן יכולה להראות מכוערת ולא אסתטית.

ברוב המקרים, זיהום פטרת ציפורניים לא יגרום לסיבוכים נוספים. אך ישנם מקרים בהם פטרת ציפורניים עלולה לגרום לכאב ולאי נוחות, אם הזיהום אינו מטופל אף שזה לא נפוץ במיוחד.

מה גורם לזיהום פטרת ציפורניים?

רוב זיהומי פטרת הציפורניים נגרמים על ידי דרמטופיטים-פטריות שאחראיות לפטרת העור, הן צומחות באזור הקרני של העור והורסות את החומר הקרני. פטרת בעור כף הרגל מתפתחת בעור בין אצבעות הרגליים ויכולה בקלות רבה להתפשט גם לציפורניים ולהדביק אותן וכך מתפתחת פטרת ציפורניים. ישנם גם סוגי זיהומים אחרים המשפיעים על הציפורניים שיכולים להיגרם ע"י סוגים אחרים של פטריות , כגון קנדידה (פטריית שמרים שגורמת לזיהומים כגון פטריה בנרתיק).

מספר גורמים מעלים את הסיכון לפיתוח זיהום פטרייתי בציפורניים. לדוגמא:

• נעילת נעליים סגורות שגורמות לנועל אותן להזיע בתוכן.
• שהות בסביבה לחה
• נזק או טראומה לציפורן או העור
• מצבים בריאותיים או בעיות רפואיות מסוימות, כגון סוכרת או פסוריאזיס

טיפול לייזר לפטרת ציפורניים

כשמדברים על טיפול לייזר בפטרת הציפורניים, בפשטות מובן כי, השיקול המהותי בבחירת הטיפול המתאים, הוא סוג הלייזר בו עושה המרפאה שימוש בטיפול.
בתחום הרפואה האסטטית, ובפרט בטיפול בפטרת הציפורניים קיימים מספר רב של מכשירי לייזר, מכשירי IPL , מכשירי אינפרא וכדומה.

כיצד לבחור את הטיפול הטוב ביותר?

כאשר ישנה פטרת בציפורן אחוז הלחות בציפורן גבוה בהרבה מן הרגיל (1%-3% בציפורן בריאה 5%-15% בציפורן נגועה בפטרייה). מטרת טיפול הלייזר בפטרת הציפורניים הינה לאדות את לחות הפטרייה, ועל ידי כך להביא לתהליך הבראה של הציפורן. מכשיר הלייזר "פוטונה" הינו המכשיר המתקדם בעולם מסוג nd:yag לטיפול בפטרת ציפורניים. זהו המכשיר היחיד באישור הFDA בעל מחקרים שהוכיחו את יעילותו דווקא בתחום פטרת הציפורניים. המכשיר הינו בעל ידית ייעודית לטיפול בפטרת, בעל אורך גל של 1064 ננו מטר (אורך הגל היחיד אשר הוכח כיעיל על ידי ה FDA – משרד הבריאות האמריקאי) החודר עמוק מתחת לציפורן, וקוטל את הפטרייה בזמן הקצר ביותר.

מכשירי לייזר כגון IPL ו/או אינפרא אינם מגיעים לחום מספיק גבוה המאפשר אידוי של לחות הפטרת ולהביא לתהליך הבראה בציפורן, ועל כן לא יעילים לטיפול בפטרת הציפורניים. במכשיר לייזר ייעודי זה קרן האור ממקדת את עצמה אל תאי הפטרייה החודרת אל הגוף ופוגעת בציפורן ומסלקת את הפטרת ואת החיידקים הנמצאים שם. כך למעשה מגרשים את הזיהום הפטרייתי לאלתר. קרן לייזר שולחת נקודה או גל של אור וגורמת לחימום והרס של נקודות פעילות של הפטרייה במקום. מבלי לגרום נזק לשאר הרקמות הבריאות המצויות באזור.

טיפול בפטרת באמצעות לייזר ידרוש מכם כעשרה טיפולים על מנת לראות תוצאות בשטח. סיום הטיפול יספק חיסול מושלם לפטרייה ויאפשר מקום לצמיחת ציפורן חדשה ובריאה. במהלך ולאחר הטיפול חשוב לדאוג ולטפל בציפורניים כראוי ולתרגל היגיינת כף רגל טובה כדי לעצור את הזיהום, ולמנוע ממנו לחזור.

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

טיפול בטבע מה זה כולל

פוסט זה בבלוג נועד לשפוך אור על הרעיון המקיף של 'טיפוח הטבע', לחקור את היבטיו השונים, השלכותיו, ומדוע הוא הופך

המאפיינים של שמלת כלה מודרנית 

 שמלות כלה מודרניות מאמצות מגמות עיצוב עכשוויות, צלליות חדשניות ופרטים החושבים קדימה כדי להציע לכלות מראה רענן ומסוגנן לאופנת כלות.